A tavaszi tematikus tanfolyam zárása

2022.05.09

Nemrég értek véget a februárban indított online TEMATIKUS TANFOLYAMOK, ahol négy csoportban folyt a hetedikes tanulók felkészítése a 2023. januárjában esedékes matematika felvételi vizsgára. Ismét nagyon szerencsésnek mondhatom magamat, mert kedves, elkötelezett gyerekekkel dolgozhattam együtt. A záróteszt eredménye is azt bizonyította mindannyiónk számára, hogy a tematikus témakörökből a gyerekeknek sikerült elsajátítaniuk mind az elméleti, mind a gyakorlati feladatok követelményeit.

A tanfolyamok február közepén indultak, ahol a jelentkezők még az első órát megelőzően szintfelmérőt írtak. Ennek eredményéből mindenki tájékozódhatott arról, hogy mely feladattípusok mennek neki jól, illetve melyek megoldásaival akadnak problémák. Az ezt követő 10 héten át folyó közös munka során igyekeztünk a hiányosságok pótlására, valamint a feladat típusok begyakorlására. Mivel a csoportok kis létszámmal működtek, így mindenkire személyesen oda tudtam figyelni, igyekeztem mindenkit motiválni. A tanfolyam első felében átismételtük a mértékegység átváltásokat, a számolási készség fejlesztésére több órát is szántunk, majd ezt követte a háromszögekkel és négyszögekkel kapcsolatos ismeretek rendszerezése. Ezután egy rövid teszttel ismét megnéztük, hogy kinek mennyit sikerült elsajátítania az eddig átvett tananyagból és mindenki láthatta azt is, hogy ezekből mennyit kell még tanulnia ahhoz, hogy elégedett lehessen a tudásával. A tanfolyam utolsó szakaszában még foglalkoztunk a százalékszámítással és a térgeometriával is. A 10 alkalmas tanfolyamot egy komplex felvételi feladatsor önálló megoldásával és közös kiértékelésével, pontozásával zártuk.

Az órák felépítésében megtartottam a gyerekek által már az iskolában megszokott rendet, vagyis mindig volt egy rövidebb házi feladat, ami az előző óra/órák tananyagára épült. Ezzel az előzőekben már megtanult témakörök folyamatos szinten tartása volt a célom. Mivel a helyes megoldókulcsot a foglalkozások kezdete előtt 5-10 perccel megkapták a gyerekek, így órakezdésre már mindenki tudta, hogy mely feladatok magyarázatára kell jobban odafigyelnie az ellenőrzéskor.

Ha valaki betegség, vagy egyéb előre nem várt elfoglaltság miatt nem tudott részt venni valamelyik órán és azt jelezte nekem, akkor a foglalkozás rögzítésével biztosítani tudtam neki azt, hogy ne maradjon le ő sem az adott óráról.

Tapasztalataim szerint a részt vevő diákok egytől egyig nagyon sok energiát tettek bele a tanfolyamba, komolyan vették a tanulást. Óráról órára lettek egyre bátrabbak, néhányan nagyon ügyesen magyarázták el magoldásaikat. Képességeinek és szorgalmának megfelelően mindenki sokat fejlődött önmagához képest. A három teszt megírása segített abban, hogy folyamatosan láthassák a gyerekek, én és természetesen a szülők is, hogy milyen ütemben haladunk a tananyag elsajátításában.

FOLYTATÁSKÉNT ezeknek a gyerekeknek a nyári szünetben intenzív KOMPLEX TANFOLYAMOKAT indítok, ahol már a teljes felvételi feladatsorok megoldásaival ismerkedünk majd meg. De ha Te most szeretnéd elkezdeni a felkészülést, akkor Téged is várlak sok szeretettel az ismét induló TEMATIKUS TANFOLYAMOK valamelyikére.